Nærøyfjorden en Aurlandsfjellet tocht. - Reisverslag uit Aurlandsvangen, Noorwegen van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu Nærøyfjorden en Aurlandsfjellet tocht. - Reisverslag uit Aurlandsvangen, Noorwegen van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

Nærøyfjorden en Aurlandsfjellet tocht.

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

04 Juli 2014 | Noorwegen, Aurlandsvangen

Vandaag alweer onze 9e dag in Noorwegen. Gisteren hebben we een rustdag gehouden, om bij te komen van de gletsjer tocht.We hebben ook nog leuke foto's uitgewisseld met mensen die ook mee waren op deze tocht. Dat is leuk omdat we daar samen ook op staan.
Toon heeft gisteren gebruik gemaakt van het snelle internet hier, om onze tocht voor te bereiden van vandaag. Wat is dat internet een geweldig iets, eigenlijk vind je alles erop. Het plan was eerst om de Aurlandsfjellet tocht die als zeer mooi bekend staat te doen, waar je ongeveer 2 en een half uur over doet, zonder stops. Dan terug met de boot van Gutvangen naar Kaupanger voor de mooiste fjorden tocht in Noorwegen, die om 12.15 uur vertrok. Deze boot vaart maar 2x op een dag. We zouden dan heel vroeg moeten vertrekken, wat op zich voor ons geen enkel probleem is .Toch nog even de weerberichten nagekeken en het bleek 's morgens mooi en in de middag bewolkt. Het goede idee werd geboren en we hebben alles omgegooid en hebben de reis andersom gedaan. Eigenlijk bleek dit ook beter, omdat we alles rustig aan konden doen, omdat we geen boot hoefden te halen daar begonnen we nu mee. Tevens bleek door het praten met de locals het op deze manier ook mooier te zijn.
Om half 9 stonden we bij de afvaart voor de boot die om half 10 vertrok, en omdat we de eerste waren konden we zeker mee.
We gingen langs de Aurlandsfjorden en de Nærøyfjord . Dit zijn takken die weglopen van 's werelds langste en diepste fjord, de Sognefjord .
De tocht was heel mooi en zeer de moeite waard en duurde 2.15 uur.
Daarna met de auto de bergpas gevonden waar we de mooie Aurlandsfjellet tocht zouden beginnen.Vele haarspeldbochtenen, hier en daar wat smal, maar zulke mooie vergezichten, maakten het zeer de moeite waard. Stegastein is een uitkijkplaats in het westen van Noorwegen, 6 km van het centrum van Aurland gelegen tussen Lærdal en Aurland. Vanaf een parkeerplaats is een langwerpig platform van larikshout gemaakt met uitzicht op het onderliggende Aurlandsfjord. De oprit is 4 meter breed en 30 meter lang en ligt 640 meter boven de zeespiegel. Het einde van het platform wordt gekenmerkt door een glazen scherm, wat de indruk geeft rechtstreeks op de Aurlandsfjord te staan. Dit was echt heel indrukwekkend en daar vele foto's en film gemaakt.
Half 3 waren we weer bij de veerboot die ons weer naar Kaupanger bracht. Dus deze middag zijn we ook weer bijtijds in ons huisje. Achteraf is het goed geweest om de route omgegooid te hebben, zeker vanwege het weer. De weersvoorspelling is voor de komende dagen niet best, de regenjassen zullen goed van pas komen. Hierbij weer wat foto's, maar dat doet het niet zo overkomen zoals wij het in het echt gezien hebben. Genoten hebben we zeker.

• 04 Juli 2014 - 17:59

Tonnie:

Ja,zo blijven wij ook op de hoogte,hebben we toch wat contact hé.Ik word al moe als ik het lees,maar heel mooi.groeten ,ma.

• 04 Juli 2014 - 18:24

Ellie:

Ach dit viel nog wel mee hoor ma, op de boot zitten en daarna zitten in de auto.
    Dikke kus ons

• 04 Juli 2014 - 19:08

Janneke:

Fijn dat jullie zo genoten hebben! Klinkt idd fantastisch!
    X

• 04 Juli 2014 - 20:24

Bart En Els:

Wat zijn die fjorden toch overweldigend mooi. En dat uitzicht vanaf het platform is adembenemend! Foto's kunnen inderdaad niet precies weergeven wat je ervaart als je er staat, maar zo krijgen we toch een hele goede indruk. Dat wordt weer een prachtig foto-album Ellie! Maken jullie ook weer filmpjes? Dit gedeelte van Noorwegen staat ook nog op ons lijstje en nu we dit zien gaat het heel erg kriebelen. We zijn weer benieuwd naar het volgende verslag en mooie foto's. Xxx

• 05 Juli 2014 - 14:42

Tineke En Jan :

Toon en Ellie,wat hebben jullie tot nu toe een mooie reis,vooral ddie gletsjer,en nu de fjorden,geweldig! geniet er van .

• 05 Juli 2014 - 18:20

Kriss:

....ehmmm, er ligt sneeuw....sterkte ;-)
    Ziet er weer prachtig uit en zo te lezen hebben jullie het enorm naar jullie zin. Houden zo!

• 05 Juli 2014 - 21:06

Ellie:

Niet echt jullie vakantie hè Kriss, sneeuw brrrrr. Maar wij moeten niet aan jullie vakantie's denken

• 05 Juli 2014 - 21:09

met al die